czwartek, 9 lutego 2012

Maciej Kurowicki, HURT - wywiad

Mam wielką przyjemność przedstawić Państwu mój pierwszy wywiad. Z Maćkiem Kurowickim rozmawiałem w ostatni poniedziałek stycznia, we wrocławskiej Mleczarni. Poruszyliśmy kilka tematów, które z pewnością zaciekawią fanów zespołu HURT jak i Maćka. Na początek zapytałem o Konin, o którym śpiewał kiedyś dawno temu... że to wieś :)

Grzegorz Kociuba: Dlaczego nie lubisz Konina?
Maciek Kurowicki: To był początek zespołu Hurt, 92 rok, tekst powstał na próbie, nie ma nic wspólnego z realnym lubieniem lub nie lubieniem tego miasta. Nigdy świadomie nie byłem w Koninie, to była rymowanka, która przerodziła się w taki hicik towarzysko środowiskowy tamtego czasu. Nie pisałem tego poważnie, po prostu rymowanka jak najgłupszych wyrazów żeby było fajnie.

GK: A czy musiałeś się z tego tekstu tłumaczyć?
MK: Nie, ale do tej pory mam taką fazę, że w Koninie nie zagraliśmy ani razu koncertu, z obawy przed linczem :) A tak poważnie nie wiem czy by tak się stało czy nie, nie mam nic do tego miasta. Po prostu piosenka z głupoty, byliśmy młodymi chłopakami. Coś jak "Szatan, ja
się z nim bratam" :)

GK:  Jak wyglądają prace nad piosenkami Hurtu? Jesteś despotą w każdym calu, czy każdy coś od siebie dokłada w procesie tworzenia?
MK:  
Wiesz co, na początku u mnie bardzo długo powstają teksty, a jak już teksty są to ja zazwyczaj wiem, w jakim kierunku muzycznym chciałbym żeby to poszło.  Najbliższe są mi teraz doświadczenia z pracy nad nową płytą, która teraz powstaje. Jak zebrało nam się 10 tekstów, 10 pomysłów to wyjechaliśmy na podkarpacie do wiejskiego domku mojej dziewczyny, do Gogołowa i tam przez tydzień robiliśmy próby po 8 godzin dziennie szukając pomysłów na aranże. W tej chwili, kiedy te piosenki są już gotowe, to taką bardzo ważną osobą przy ich nagrywaniu jest Agim Dżeljilji z zespołu Oszibarack, który jest producentem płyty. Jednak rzeczywiście jest tak, że ostatni głos mam ja. Wydaje mi się, że to nie jest najgorsze rozwiązanie. Ale prawie każdy z chłopaków, który gra w Hurcie ma też swój inny zespół, w którym może się realizować. Ja jestem mega uważny na ich pomysły, i oni są współtwórcami tego, czym jest Hurt w chwili obecnej....



A całą rozmowę znajdziecie na portalu www.zakochanywroclaw.com, pod tym adresem: >> Czytaj cały wywiad! <<  

Zapraszam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz